mandag 22. februar 2010

"Doktor dyrego' "

Dyret var ikke synlig bedre i sin hø. bakfot i dag. Klarte ikke å klatre opp i sengen til morgenen som sedvanen er. Tråkket bare svakt ned på foten, og luntet bare forsiktig etter meg på morgenrunden. Derfor var det ingen vei tilbake - vetrinæren neste. Etter grundig undersøkelse både av rygg, bein og munnhule, ble det rtg. Avslitte kors-/sterkt forstukne leddbånd i kne var foreløpig diagnose. Dyret har dessuten en klump i overkjeven som etter all sansynlighet er godartet, men burde fjernes.(Dette viste jeg om)
 Måtte dermed sette dyret fra meg for sedering og rtg. samt fjerne klumpen i overkjeve. Så da sitter jeg her og venter på nermere beskjed om utfall. En ting er sikkert, det blir ikke mye fartstrening på dyret i nær framtid vil jeg tro.

Fortsettelse følger.....

1 kommentar:

  1. Au da... stakkars Zita. Håper det går bra med henne. Vi krysser fingrene!

    SvarSlett